ΝΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕS::::
Λίγοι θα γνωρίζουν ότι το SWAT franchise της VU Games έχει τις ρίζες του σε μια άλλη σειρά adventure games, την σειρά Police Quest της Sierra και ότι στην διάρκεια της παρουσίας του στην βιομηχανία των PC games έχει αλλάξει άλλη μία φορά genre. Οι δύο πρώτοι τίτλοι SWAT ήταν strategy games και μόλις με το SWAT 3 οι υπεύθυνοι της σειράς αποφάσισαν να αλλάξουν κατεύθυνση ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις και να μετατρέψουν τον τίτλο σε tactical shooter. Έχουν περάσει πέντε ολόκληρα χρόνια από την τελευταία φορά που κάποιος gamer οδήγησε την κορυφαία ομάδα ειδικών αποστολών της αστυνομίας σε επικίνδυνες αποστολές, όμως τελικά η αναμονή άξιζε τον κόπο. Το SWAT 4, που αναπτύχθηκε από την Irrational Games, είναι ένας σπουδαίος τίτλος με πρακτικό interface, πλούσια δράση και multiplayer επιλογές που δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.
Στο SWAT 4 ο παίκτης αναλαμβάνει την διοίκηση μιας διμοιρίας αστυνομικών του εν λόγω σώματος και τους οδηγεί σε επικίνδυνες αποστολές μεγάλης ποικιλίας. Κάποιες φορές ο παίκτης καλείται να εισβάλει σε παράνομα κρησφύγετα εγκληματικών ομάδων, άλλες να συλλάβει κάποιον επικίνδυνο κακοποιό και πολλές φορές να διασώσει ομήρους που κρατούνται από ληστές που δεν κατόρθωσαν να αποδράσουν έγκαιρα από τον τόπο του εγκλήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στον τρόπο δράσης του SWAT 4 και σε κάθε άλλο first person shooter που κυκλοφορεί στην αγορά: οι κανόνες που οφείλει να τηρήσει σαν αστυνομικός.
Τα όπλα που φέρει κάθε άντρας της διμοιρίας, αλλά και ο ίδιος ο χαρακτήρας του παίκτη, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο στις περιπτώσεις που απειλείται η ζωή του ή η ζωή των πολιτών. Ο παίκτης οφείλει να ακολουθήσει την διαδικασία σύλληψης και ανταμείβεται γι’ αυτό με βαθμούς που μπορούν να κρίνουν την συνολική επιτυχία της αποστολής του. ¶λλωστε, στις περισσότερες αποστολές υπάρχει και η εμπλοκή ομήρων ή τραυματισμένων πολιτών που βρέθηκαν στο λάθος μέρος την λάθος στιγμή. Έτσι, τις περισσότερες φορές η διμοιρία εισβάλει στην επικίνδυνη περιοχή ουρλιάζοντας στους εγκληματίες να πέσουν στα γόνατά τους και να ρίξουν τα όπλα στο έδαφος, με τον παίκτη να αναλαμβάνει να περάσει τις χειροπέδες σε όλους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει αναίτια βία, ακόμα και όταν ένας εγκληματίας ή πολίτης αρνείται από φόβο ή πείσμα να ακολουθήσει τις εντολές του. Λίγο σπρέι στο πρόσωπο είναι πάντα ένα καλύτερο μέσο για να πείσει ακόμη και τον πιο σκληρό ληστή να παραδοθεί.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι κατά την διάρκεια των 14 αποστολών του campaign ο παίκτης δεν θα αναγκαστεί να πυροβολήσει - όμως σε γενικές γραμμές αυτό είναι καλύτερο να αποφεύγεται. Κάθε εντολή που μπορεί να αναθέσει ο παίκτης στα μέλη της διμοιρίας ενεργοποιείται με την βοήθεια ενός πρακτικού interface που μαθαίνεται εύκολα κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής αποστολής που προηγείται των βασικών αποστολών. Η διμοιρία του παίκτης χωρίζεται σε δύο ομάδες των δύο ατόμων. Ο παίκτης μπορεί να αναθέσει εντολές σε ολόκληρη την ομάδα ή στις ομάδες της διμοιρίας ξεχωριστά (μια πολύ χρήσιμη τακτική που βοηθά την διμοιρία να εισβάλει σε χώρους από διαφορετικές μεριές). Η ανάθεση των εντολών γίνεται με το δεξί πλήκτρο του mouse και αλλάζουν ανάλογα με το σημείο στο οποίο στοχεύει ο κέρσοράς του. Αν, για παράδειγμα, ο παίκτης σκοπεύσει με το mouse σε μια πόρτα, έχει την επιλογή βίαιης εισόδου με χρήση αερίου, ενώ αν σκοπεύσει σε έναν παραδομένο εγκληματία τότε διατάζει κάποιο από τα μέλη της ομάδας να του περάσει χειροπέδες. Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον επεκτείνεται στην συλλογή αποδεικτικών στοιχείων (τα όπλα που αφήνουν στο έδαφος οι εγκληματίες) και στις φωνές των μελών της διμοιρίας για την αναίμακτη παράδοση των καταζητούμενων.
Όταν η διμοιρία χωρίζεται σε ομάδες, ο παίκτης μπορεί να παρακολουθήσει την δράση τους με την βοήθεια μιας μικρής οθόνης που εμφανίζεται στην γωνία του πεδίου δράσης. Έτσι, μπορεί να συντονίζει την ταυτόχρονη επίθεση των δύο ομάδων από διαφορετικές πλευρές στον ίδιο χώρο. Η ίδια οθόνη χρησιμοποιείται και στις περιπτώσεις που ο παίκτης ειδοποιείται από τους ελεύθερους σκοπευτές της αστυνομίας στα γύρω κτίρια για την δραστηριότητα των εγκληματιών σε σημεία στα οποία δεν έχει φτάσει ακόμη. Τότε, έχει την δυνατότητα να αναλάβει προσωρινά τον έλεγχο του ελεύθερου σκοπευτή και να εξοντώσει τον επικίνδυνο εγκληματία διευκολύνοντας το έργο της διμοιρίας πριν καν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα.
Η εκμάθηση όλων αυτών των επιλογών γίνεται εύκολα και σταδιακά, αφού οι αποστολές είναι εύκολες αρχικά και δυσκολεύουν με την πάροδο του χρόνου. Όπως συμβαίνει συνήθως στα games αυτού του τύπου, πριν από κάθε αποστολή ο παίκτης ενημερώνεται για όλα όσα οφείλει να γνωρίζει πριν την έναρξη της επιχείρησης – παρατηρεί την κάτοψη του χώρου της επιχείρησης και τα αρχιτεκτονικά σχέδια των κτιρίων, μαθαίνει για το παρελθόν των εγκληματιών και βλέπει τις φωτογραφίες τους, έτσι ώστε λίγο πριν την δράση να μπορέσει να κρίνει το κατάλληλο σημείο εισόδου για την διμοιρία του και τον εξοπλισμό που πρέπει να επιλέξει. Βέβαια, σε ορισμένες αποστολές οι πληροφορίες είναι ελάχιστες και όλα κρίνονται από την εμπειρία του σε ανάλογες καταστάσεις, αλλά το SWAT 4 σε γενικές γραμμές δεν είναι "αυστηρό" σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιεί η διμοιρία είναι τελευταίας τεχνολογίας. Περίστροφα, υποπολυβόλα, χειροβομβίδες κάθε είδους, ακόμα και όπλα που έχουν μετατραπεί για διαφορετική χρήση βρίσκονται στην διάθεση του παίκτη, όπως επίσης και μια σειρά από ηλεκτρονικές συσκευές που διευκολύνουν την επιχείρηση – όπως το Optiwand, ένα ηλεκτρονικό μάτι που επιτρέπει στον αστυνομικό να κοιτάζει πίσω από γωνίες χωρίς να εκθέτει το σώμα του σε κίνδυνο.
Με την πάροδο των αποστολών, ο παίκτης θα συνειδητοποιήσει ότι η καλύτερη προσέγγιση στο gameplay είναι η προσεκτική μετακίνηση από τον ένα χώρο στον άλλο και η μεθοδική σύλληψη των εγκληματιών. Βέβαια, η ποικίλη τεχνητή νοημοσύνη των αντίπαλων δεν ευνοεί (ευτυχώς) την επανάληψη και την χρήση μιας και συγκεκριμένης μεθόδου αντιμετώπισης της αποστολής. Κάποιες φορές οι εγκληματίες ανταποκρίνονται αμέσως στις εντολές των αστυνομικών, άλλες τρέχουν και κρύβονται σε άγνωστα σημεία του περιβάλλοντος, ενώ δεν λείπουν και οι φορές που ο εκάστοτε εγκληματίας ανταποκρίνεται με ακατάπαυστα πυρά στην εισβολή των αστυνομικών. Αυτό το στοιχείο του gameplay προκαλεί μεγάλη ένταση στον παίκτη, αφού δεν γνωρίζει ποτέ την αντίδραση του αντίπαλου. Αυτή η ένταση ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν save points στις αποστολές κι έτσι ο θάνατος του παίκτη τον αναγκάζει να ξεκινήσει την αποστολή από την αρχή. Όσοι μάλιστα πίστεψαν έστω και στιγμιαία ότι το gameplay του SWAT 4 βασίζεται στον κανόνα “trial and error” θα βρεθούν προ εκπλήξεως, αφού ποτέ δεν θα συναντήσουν τους κακοποιούς στην ίδια θέση, ούτε και θα εισπράξουν την ίδια συμπεριφορά σε κάθε προσπάθεια.
Ευτυχώς, σημαντική προσοχή έχει δοθεί και στην τεχνητή νοημοσύνη των μελών της διμοιρίας κι έτσι ο παίκτης δεν έχει την αίσθηση ότι δίνει μόνος του μια άνιση μάχη κατά του εγκλήματος, έχοντας στο πλάι του μια ομάδα απλών και ανενεργών συνοδών. Τα πυρά των μελών της διμοιρίας είναι πάντα εύστοχα, οι κινήσεις τους μεθοδευμένες και η ανταπόκρισή τους στις εντολές του παίκτη άμεση. Βέβαια, πολλές φορές ο παίκτης θα βρεθεί μπροστά στον δρόμο τους ενώ κινείται στους στενούς χώρους του περιβάλλοντος και άλλες φορές τα μέλη της διμοιρίας θα δυσκολευτούν να ξεπεράσουν τα διακοσμητικά στοιχεία του περιβάλλοντος, αλλά σε γενικές γραμμές το Gamelife δεν έχει παράπονα από τον συνολικό τρόπο λειτουργίας της τεχνητής νοημοσύνης.
Κι αν το single player campaign προσφέρει ένταση και ατμόσφαιρα, άλλες τόσες εξαιρετικές στιγμές μπορεί να ζήσει μια παρέα παικτών και με τα multiplayer modes του SWAT 4. Η σημαντικότερη από τις επιλογές είναι το co-operative mode, που επιτρέπει σε πέντε παίκτες να αναλάβουν τον έλεγχο των μελών της διμοιρίας και να εκτελέσουν τις αποστολές του campaign ή custom αποστολές που δημιουργούν οι ίδιοι. Τα υπόλοιπα multiplayer modes περιλαμβάνουν το VIP Escort, ένα team deathmatch και το Bomb Defusing mode, στο οποίο οι παίκτες ανταγωνίζονται τον χρόνο και οφείλουν να κινηθούν και να αποφασίσουν τρόπο δράσης με την πιο γρήγορη διαδικασία.
Ο τεχνικός τομέας άφησε εξίσου ικανοποιημένο το Gamelife, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ελαττώματα. Οι χώροι στους οποίους κινείται η διμοιρία είναι εξαιρετικά λεπτομερείς, με σύγχρονη και ποικίλη διακόσμηση που προσφέρει αληθοφάνεια στην εμπειρία, ανάλογα με τον χώρο δράσης. Τα μοντέλα των μελών της SWAT απαρτίζονται επίσης από μοναδικές λεπτομέρειες και οι ρουτίνες κίνησης που χρησιμοποιούν είναι άκρως ρεαλιστικές. Από την άλλη πλευρά, το ίδιο δεν συμβαίνει και με τα μοντέλα των ομήρων και των εγκληματιών που σαφώς έχουν λιγότερες λεπτομέρειες και απαρτίζονται από μικρότερο αριθμό πολύγωνων. Το σημαντικότερο ελάττωμα του SWAT 4 όμως είναι το frame rate, που ακόμα και σε ισχυρά συστήματα μειώνεται αισθητά στις σκληρές συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται πολλοί χαρακτήρες. Οι στιγμές αυτές δεν είναι τόσο συχνές, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν και άρα το Gamelife οφείλει να τις επισημάνει.
Μουσική υπάρχει ελάχιστη στον τίτλο, κυρίως όταν ο παίκτης βρίσκεται στην κατάσταση ενημέρωσης της αποστολής. Τα ηχητικά εφφέ όμως είναι εξαιρετικά. Τα όπλα ακούγονται πειστικά, ενώ το συνονθύλευμα των φωνών της διμοιρίας, του κλάματος των ομήρων και των βρισιών (συχνό φαινόμενο) των εγκληματιών προκαλούν ένα ηχητικό χάος που όσο παράξενο κι αν ακούγεται προσδίδει επίσης ρεαλισμό στην εμπειρία του παίκτη.
Αυτό τελικά είναι και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του SWAT 4 – ο ρεαλισμός σε έναν τίτλο δράσης με την πιο γνωστή ειδική μονάδα της αστυνομίας. Το SWAT 4 ικανοποιεί με την ποιότητά του σε όλους τους τομείς, αλλά εκεί που διακρίνεται περισσότερο είναι στο μεθοδευμένο gameplay και στην ατμόσφαιρα που αυτό δημιουργεί για την ψυχαγωγία του παίκτη. Όπως αποδεικνύει αυτός ο τίτλος, το franchise της VU Games παραμένει ισχυρό και δεν θα εκπλήξει κανέναν η ανάπτυξη της επόμενης συνέχειάς του.
Πηγή : GameLife.gr
Στο SWAT 4 ο παίκτης αναλαμβάνει την διοίκηση μιας διμοιρίας αστυνομικών του εν λόγω σώματος και τους οδηγεί σε επικίνδυνες αποστολές μεγάλης ποικιλίας. Κάποιες φορές ο παίκτης καλείται να εισβάλει σε παράνομα κρησφύγετα εγκληματικών ομάδων, άλλες να συλλάβει κάποιον επικίνδυνο κακοποιό και πολλές φορές να διασώσει ομήρους που κρατούνται από ληστές που δεν κατόρθωσαν να αποδράσουν έγκαιρα από τον τόπο του εγκλήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στον τρόπο δράσης του SWAT 4 και σε κάθε άλλο first person shooter που κυκλοφορεί στην αγορά: οι κανόνες που οφείλει να τηρήσει σαν αστυνομικός.
Τα όπλα που φέρει κάθε άντρας της διμοιρίας, αλλά και ο ίδιος ο χαρακτήρας του παίκτη, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο στις περιπτώσεις που απειλείται η ζωή του ή η ζωή των πολιτών. Ο παίκτης οφείλει να ακολουθήσει την διαδικασία σύλληψης και ανταμείβεται γι’ αυτό με βαθμούς που μπορούν να κρίνουν την συνολική επιτυχία της αποστολής του. ¶λλωστε, στις περισσότερες αποστολές υπάρχει και η εμπλοκή ομήρων ή τραυματισμένων πολιτών που βρέθηκαν στο λάθος μέρος την λάθος στιγμή. Έτσι, τις περισσότερες φορές η διμοιρία εισβάλει στην επικίνδυνη περιοχή ουρλιάζοντας στους εγκληματίες να πέσουν στα γόνατά τους και να ρίξουν τα όπλα στο έδαφος, με τον παίκτη να αναλαμβάνει να περάσει τις χειροπέδες σε όλους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει αναίτια βία, ακόμα και όταν ένας εγκληματίας ή πολίτης αρνείται από φόβο ή πείσμα να ακολουθήσει τις εντολές του. Λίγο σπρέι στο πρόσωπο είναι πάντα ένα καλύτερο μέσο για να πείσει ακόμη και τον πιο σκληρό ληστή να παραδοθεί.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι κατά την διάρκεια των 14 αποστολών του campaign ο παίκτης δεν θα αναγκαστεί να πυροβολήσει - όμως σε γενικές γραμμές αυτό είναι καλύτερο να αποφεύγεται. Κάθε εντολή που μπορεί να αναθέσει ο παίκτης στα μέλη της διμοιρίας ενεργοποιείται με την βοήθεια ενός πρακτικού interface που μαθαίνεται εύκολα κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής αποστολής που προηγείται των βασικών αποστολών. Η διμοιρία του παίκτης χωρίζεται σε δύο ομάδες των δύο ατόμων. Ο παίκτης μπορεί να αναθέσει εντολές σε ολόκληρη την ομάδα ή στις ομάδες της διμοιρίας ξεχωριστά (μια πολύ χρήσιμη τακτική που βοηθά την διμοιρία να εισβάλει σε χώρους από διαφορετικές μεριές). Η ανάθεση των εντολών γίνεται με το δεξί πλήκτρο του mouse και αλλάζουν ανάλογα με το σημείο στο οποίο στοχεύει ο κέρσοράς του. Αν, για παράδειγμα, ο παίκτης σκοπεύσει με το mouse σε μια πόρτα, έχει την επιλογή βίαιης εισόδου με χρήση αερίου, ενώ αν σκοπεύσει σε έναν παραδομένο εγκληματία τότε διατάζει κάποιο από τα μέλη της ομάδας να του περάσει χειροπέδες. Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον επεκτείνεται στην συλλογή αποδεικτικών στοιχείων (τα όπλα που αφήνουν στο έδαφος οι εγκληματίες) και στις φωνές των μελών της διμοιρίας για την αναίμακτη παράδοση των καταζητούμενων.
Όταν η διμοιρία χωρίζεται σε ομάδες, ο παίκτης μπορεί να παρακολουθήσει την δράση τους με την βοήθεια μιας μικρής οθόνης που εμφανίζεται στην γωνία του πεδίου δράσης. Έτσι, μπορεί να συντονίζει την ταυτόχρονη επίθεση των δύο ομάδων από διαφορετικές πλευρές στον ίδιο χώρο. Η ίδια οθόνη χρησιμοποιείται και στις περιπτώσεις που ο παίκτης ειδοποιείται από τους ελεύθερους σκοπευτές της αστυνομίας στα γύρω κτίρια για την δραστηριότητα των εγκληματιών σε σημεία στα οποία δεν έχει φτάσει ακόμη. Τότε, έχει την δυνατότητα να αναλάβει προσωρινά τον έλεγχο του ελεύθερου σκοπευτή και να εξοντώσει τον επικίνδυνο εγκληματία διευκολύνοντας το έργο της διμοιρίας πριν καν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα.
Η εκμάθηση όλων αυτών των επιλογών γίνεται εύκολα και σταδιακά, αφού οι αποστολές είναι εύκολες αρχικά και δυσκολεύουν με την πάροδο του χρόνου. Όπως συμβαίνει συνήθως στα games αυτού του τύπου, πριν από κάθε αποστολή ο παίκτης ενημερώνεται για όλα όσα οφείλει να γνωρίζει πριν την έναρξη της επιχείρησης – παρατηρεί την κάτοψη του χώρου της επιχείρησης και τα αρχιτεκτονικά σχέδια των κτιρίων, μαθαίνει για το παρελθόν των εγκληματιών και βλέπει τις φωτογραφίες τους, έτσι ώστε λίγο πριν την δράση να μπορέσει να κρίνει το κατάλληλο σημείο εισόδου για την διμοιρία του και τον εξοπλισμό που πρέπει να επιλέξει. Βέβαια, σε ορισμένες αποστολές οι πληροφορίες είναι ελάχιστες και όλα κρίνονται από την εμπειρία του σε ανάλογες καταστάσεις, αλλά το SWAT 4 σε γενικές γραμμές δεν είναι "αυστηρό" σε αυτές τις περιπτώσεις.
Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιεί η διμοιρία είναι τελευταίας τεχνολογίας. Περίστροφα, υποπολυβόλα, χειροβομβίδες κάθε είδους, ακόμα και όπλα που έχουν μετατραπεί για διαφορετική χρήση βρίσκονται στην διάθεση του παίκτη, όπως επίσης και μια σειρά από ηλεκτρονικές συσκευές που διευκολύνουν την επιχείρηση – όπως το Optiwand, ένα ηλεκτρονικό μάτι που επιτρέπει στον αστυνομικό να κοιτάζει πίσω από γωνίες χωρίς να εκθέτει το σώμα του σε κίνδυνο.
Με την πάροδο των αποστολών, ο παίκτης θα συνειδητοποιήσει ότι η καλύτερη προσέγγιση στο gameplay είναι η προσεκτική μετακίνηση από τον ένα χώρο στον άλλο και η μεθοδική σύλληψη των εγκληματιών. Βέβαια, η ποικίλη τεχνητή νοημοσύνη των αντίπαλων δεν ευνοεί (ευτυχώς) την επανάληψη και την χρήση μιας και συγκεκριμένης μεθόδου αντιμετώπισης της αποστολής. Κάποιες φορές οι εγκληματίες ανταποκρίνονται αμέσως στις εντολές των αστυνομικών, άλλες τρέχουν και κρύβονται σε άγνωστα σημεία του περιβάλλοντος, ενώ δεν λείπουν και οι φορές που ο εκάστοτε εγκληματίας ανταποκρίνεται με ακατάπαυστα πυρά στην εισβολή των αστυνομικών. Αυτό το στοιχείο του gameplay προκαλεί μεγάλη ένταση στον παίκτη, αφού δεν γνωρίζει ποτέ την αντίδραση του αντίπαλου. Αυτή η ένταση ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν save points στις αποστολές κι έτσι ο θάνατος του παίκτη τον αναγκάζει να ξεκινήσει την αποστολή από την αρχή. Όσοι μάλιστα πίστεψαν έστω και στιγμιαία ότι το gameplay του SWAT 4 βασίζεται στον κανόνα “trial and error” θα βρεθούν προ εκπλήξεως, αφού ποτέ δεν θα συναντήσουν τους κακοποιούς στην ίδια θέση, ούτε και θα εισπράξουν την ίδια συμπεριφορά σε κάθε προσπάθεια.
Ευτυχώς, σημαντική προσοχή έχει δοθεί και στην τεχνητή νοημοσύνη των μελών της διμοιρίας κι έτσι ο παίκτης δεν έχει την αίσθηση ότι δίνει μόνος του μια άνιση μάχη κατά του εγκλήματος, έχοντας στο πλάι του μια ομάδα απλών και ανενεργών συνοδών. Τα πυρά των μελών της διμοιρίας είναι πάντα εύστοχα, οι κινήσεις τους μεθοδευμένες και η ανταπόκρισή τους στις εντολές του παίκτη άμεση. Βέβαια, πολλές φορές ο παίκτης θα βρεθεί μπροστά στον δρόμο τους ενώ κινείται στους στενούς χώρους του περιβάλλοντος και άλλες φορές τα μέλη της διμοιρίας θα δυσκολευτούν να ξεπεράσουν τα διακοσμητικά στοιχεία του περιβάλλοντος, αλλά σε γενικές γραμμές το Gamelife δεν έχει παράπονα από τον συνολικό τρόπο λειτουργίας της τεχνητής νοημοσύνης.
Κι αν το single player campaign προσφέρει ένταση και ατμόσφαιρα, άλλες τόσες εξαιρετικές στιγμές μπορεί να ζήσει μια παρέα παικτών και με τα multiplayer modes του SWAT 4. Η σημαντικότερη από τις επιλογές είναι το co-operative mode, που επιτρέπει σε πέντε παίκτες να αναλάβουν τον έλεγχο των μελών της διμοιρίας και να εκτελέσουν τις αποστολές του campaign ή custom αποστολές που δημιουργούν οι ίδιοι. Τα υπόλοιπα multiplayer modes περιλαμβάνουν το VIP Escort, ένα team deathmatch και το Bomb Defusing mode, στο οποίο οι παίκτες ανταγωνίζονται τον χρόνο και οφείλουν να κινηθούν και να αποφασίσουν τρόπο δράσης με την πιο γρήγορη διαδικασία.
Ο τεχνικός τομέας άφησε εξίσου ικανοποιημένο το Gamelife, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ελαττώματα. Οι χώροι στους οποίους κινείται η διμοιρία είναι εξαιρετικά λεπτομερείς, με σύγχρονη και ποικίλη διακόσμηση που προσφέρει αληθοφάνεια στην εμπειρία, ανάλογα με τον χώρο δράσης. Τα μοντέλα των μελών της SWAT απαρτίζονται επίσης από μοναδικές λεπτομέρειες και οι ρουτίνες κίνησης που χρησιμοποιούν είναι άκρως ρεαλιστικές. Από την άλλη πλευρά, το ίδιο δεν συμβαίνει και με τα μοντέλα των ομήρων και των εγκληματιών που σαφώς έχουν λιγότερες λεπτομέρειες και απαρτίζονται από μικρότερο αριθμό πολύγωνων. Το σημαντικότερο ελάττωμα του SWAT 4 όμως είναι το frame rate, που ακόμα και σε ισχυρά συστήματα μειώνεται αισθητά στις σκληρές συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται πολλοί χαρακτήρες. Οι στιγμές αυτές δεν είναι τόσο συχνές, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν και άρα το Gamelife οφείλει να τις επισημάνει.
Μουσική υπάρχει ελάχιστη στον τίτλο, κυρίως όταν ο παίκτης βρίσκεται στην κατάσταση ενημέρωσης της αποστολής. Τα ηχητικά εφφέ όμως είναι εξαιρετικά. Τα όπλα ακούγονται πειστικά, ενώ το συνονθύλευμα των φωνών της διμοιρίας, του κλάματος των ομήρων και των βρισιών (συχνό φαινόμενο) των εγκληματιών προκαλούν ένα ηχητικό χάος που όσο παράξενο κι αν ακούγεται προσδίδει επίσης ρεαλισμό στην εμπειρία του παίκτη.
Αυτό τελικά είναι και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του SWAT 4 – ο ρεαλισμός σε έναν τίτλο δράσης με την πιο γνωστή ειδική μονάδα της αστυνομίας. Το SWAT 4 ικανοποιεί με την ποιότητά του σε όλους τους τομείς, αλλά εκεί που διακρίνεται περισσότερο είναι στο μεθοδευμένο gameplay και στην ατμόσφαιρα που αυτό δημιουργεί για την ψυχαγωγία του παίκτη. Όπως αποδεικνύει αυτός ο τίτλος, το franchise της VU Games παραμένει ισχυρό και δεν θα εκπλήξει κανέναν η ανάπτυξη της επόμενης συνέχειάς του.
Πηγή : GameLife.gr
IGN review: 9/10
GameSpy review: 4.5/5
GameSpot review: 8.5/10
GamePro review: 4/5
EuroGamer review: 8/10
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
1) ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ''SWAT 4'' KAI TO ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΜΕ DAEMOON TOOLS H ME ALCOHOL.
2) ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ SETUP ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΡΩΣΙΚΑ.ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΟΘΟΝΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΑΣ
3) ΠΑΤΑΜΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ''ΝΕΧΤ'' ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
4) ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΩΔΙΚΟ Η CRACK
ΓΙΑ ΤΟ EXPANCION ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΦΑΚΕΛΟ
Οδηγιες εγκαταστασης περιεχονται στο αρχικο τορεντ και σε καθε αρχειο rar ξεχωριστα για καθε ενα απο τα δυο παιχνιδια σε μορφη txt.
Ειναι σε μορφη iso οποτε θα χρειαστειται Daemon tools ή Alcohol για την εγκατασταση
GameSpy review: 4.5/5
GameSpot review: 8.5/10
GamePro review: 4/5
EuroGamer review: 8/10
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
1) ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ''SWAT 4'' KAI TO ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΜΕ DAEMOON TOOLS H ME ALCOHOL.
2) ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ SETUP ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΡΩΣΙΚΑ.ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΟΘΟΝΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΑΣ
3) ΠΑΤΑΜΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ''ΝΕΧΤ'' ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
4) ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΩΔΙΚΟ Η CRACK
ΓΙΑ ΤΟ EXPANCION ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΦΑΚΕΛΟ
Οδηγιες εγκαταστασης περιεχονται στο αρχικο τορεντ και σε καθε αρχειο rar ξεχωριστα για καθε ενα απο τα δυο παιχνιδια σε μορφη txt.
Ειναι σε μορφη iso οποτε θα χρειαστειται Daemon tools ή Alcohol για την εγκατασταση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου